Robert i kreationstagen

Hej och välkomna. Väl mött denna deprimerande midvintervädersdag i slutet på mars. Jag har snubblat lite på språket idag. Förklaring följer nedan: Under den dagliga bussturen från skolan funderade jag över extremfall vad gäller årstider och kom snabbt fram till att en ovanligt lång sommar kallas för en brittsommar. Som så många gånger förr så rev jag mitt tjurfäktarhår, bröt min lans i bitar och blottade min tatuering på mitt späda bröst, i samma stund som jag insåg att jag inte visste vad en ovanligt lång vinter kallas. Vad kallas det. Jag hoppas att någon av mina trogna bloggläsare kan träda fram och bringa ljus över min inkompetens.

I övrigt dessa bråda läxläsningstider så önskar jag bli upplyst och komma på något bra att förströ min tid med efter jag har slutat skolan. Kanske blir det ett naturvetenskapligt basår här i Örebro, kanske blir det bara att ta det lugnt och inte göra ett skit av min tillvaro. I vilket fall som helst har jag bestämt mig att det inte ska bli tråkigt.

Såg dessutom på en väldigt intressant pjäs idag på Martin Mutter-teatern. I den skildrades olika livsöden i intressanta parallellhandlingar och hela historien knöts ihop i slutet då allt urartade. Antingen var det världens största metafor eller så skrevs manuskriptet under starkt inflytande av berusningsmedel. Jag tror på det förstanämnda. Själva sensmoralen i historien tror jag var att man ska vara nöjd med vad man har och inte lägga för mycket energi på vad som kunde hänt och hur allt borde vara. Pjäsen gjorde ett intryck på mig och manade till eftertanke.

Nu håller vi för idag. På återläsande
Robert

Kommentarer
Postat av: : )

vilket uppslagsverk använder du dig av när du skriver? jag vet att du kopierar...

2009-03-24 @ 20:34:41
Postat av: CB

keeeep going! bloooogg är gin greeeej :D

2009-03-25 @ 17:04:10
URL: http://becckis.blogspot.com
Postat av: din kille <3

"Som så många gånger förr så rev jag mitt tjurfäktarhår, bröt min lans i bitar och blottade min tatuering på mitt späda bröst" - gaaaaaaaaaaay :D

2009-03-25 @ 19:44:16
Postat av: Hannah

Midvinter har jag för mig att det heter om jag inte är helt ute och cyklar. ^^

2009-03-26 @ 03:18:40
URL: http://narmince.blogg.se/
Postat av: Hannah

Haha! Nidvinter såklart! xD

2009-03-26 @ 03:19:08
URL: http://narmince.blogg.se/
Postat av: sara

alla verkar skylla på växthuseffekten vare sig det är ovanligt varmt eller kallt, vanliga eller ovanliga årstider (finns vanliga årstider?). därför är mitt förslag att en ovanligt lång vinter kan kallas växthuseffektvinter. ett annat förslag kan vara fattigvinter, eftersom alla blir så deppiga av vädret att dom stannar hemma från skolan, därmed mister sitt studiebidrag och blir fattiga vilket gör dom deppiga och så blir det en ond spiral

2009-04-01 @ 22:03:36
Postat av: Anonym

alla verkar skylla på växthuseffekten vare sig det är ovanligt varmt eller kallt, vanliga eller ovanliga årstider (finns vanliga årstider?). därför är mitt förslag att en ovanligt lång vinter kan kallas växthuseffektvinter. ett annat förslag kan vara fattigvinter, eftersom alla blir så deppiga av vädret att dom stannar hemma från skolan, därmed mister sitt studiebidrag och blir fattiga vilket gör dom deppiga och så blir det en ond spiral

2009-04-01 @ 22:04:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0