Grannsämja

Nu är det tyst som i graven på övervåningen och har varit det ett par dagar. Jag börjar undra vad som har hänt familjen. Kollektivt självmord känns för drastiskt, medan en flytt känns troligare, om än väldigt konstigt. Finns det något vettigt skäl att flytta efter knappa två veckor i en ny lya?. Det kanske hade något att göra med de högljudda grannarna på våningen nedanför dem själva. Så kan det ju såklart inte vara eftersom jag, som socialt geni tillika gudagåva till grannsämjan, är så äckligt trevlig och lagom timid som granne att det är fullkomligt befängt att påstå något sådant. Det skulle inte förvåna mig om det fanns ett kösystem för att få bo granne med mig. Det kan ju också vara så att familjen i fråga valt att hålla en lägre profil och stanna inomhus dygnets alla 24 timmar. Det kanske är gäng Fritzl(ar?) som stuvat in sig ovanför mig. En pappa Fritzl som paradoxalt nog skulle föredra övre våningsplan. Å andra sidan finns det en möjlighet att tystnaden är ett illavarslande omen inför vad som komma skall – som lugnet före stormen. Det kanske snart blir värre än någonsin.

Juanito påpeka vänligt, men också en smula mästrande, att jag hade fel när påstod att jag inte bloggat sedan gymnasietiden. Jag har tydligen skrivit två stycken efter att jag slutade gymnasiet. Jag är ledsen över det. Inlägget om Oskar Linnros är jag mest stolt över. Det är skrivet i ett mitt livs finaste stunder. Jag kan ha skrivit i tungor, för jag förstår inte alls vad jag vill få fram med det. Men så är det väl att att tala genom Gud. Man får sätta sin tillit till att det som sägs är något vettigt.

Till kvällen vankas det sittning på Brickebackens IP. Väntar med spänning på vad LG trollat fram inför kvällen.

Mossning och haj.

Kommentarer
Postat av: Hannah - Id est

Då hoppas jag att det Carola säger kommer genom Gud..

2011-10-22 @ 17:09:11
URL: http://idest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0