Kändisfjäsk i sjukt tråkig eftermiddagstv

Återigen följer här nedan värdelöst, tråkigt och i princip intetsägande mediebloggande, idag centrerat kring ett ämne som först uppdagades för mig för cirka tre veckor sedan och är ohyggligt skrattretande och jobbigt att tänka på. Under den nätta treveckorsperiod som förflutit så har irritationen kommit i vågor och däremellan legat i dvala - ända tills nu då alla känslor blossade upp på nytt och för en stund så fruktade jag en psykos av amerikanska (eller finländska, om man nu vill se det så) mått, vilket hade inneburit kraftig eldgivning av automatkarbiner på risbergska runt måndag lunch. Lyckligtvis så blev jag inte dum i huvudet, utan den eskalerande ilskan avstannade vid just irritation. Jag vill dock påpeka att det mycket väl hade kunnat bli värre. Nu gled jag ifrån ämnet lite och jag vill komma tillbaka till det orsakade min irritation och det är programmet '"Kattis och company" som brukar gå på tv4+ diverse astråkiga vardagseftermiddagar och nu senast för en timma sedan i tidigare nämnda kanal. Ett program där "Kattis Ahlström intervjuar svenska och internationella personligheter. Intervjuernas fokus ligger på relationer, känslor och drömmar." Jag har, efter att ha bildat min egen uppfattning. väldigt fritt tolkat och översatt citatet från komersiellt äckelspråk till svenska och översättningen lyder som föjer: "Doldisprofil i tv som i brist på bättre anbud bjuder in och intervjuar svenska b-kändisar som vill synas i media på sämsta tänkbara sändningstid. Programmet fungerar som ett forum för dessa att fjäska för och ösa beröm över nära och kära."

För några veckor sedan satt två av syskonen Wahlgren och berättade för varandra hur talangfulla hela familjen var och hur stolta de var över varandra. Pernilla berättade också att hon inte var som andra kvinnor, utan att hon var stark som person. Grattis Pernilla, snart kommer brev med avföring på posten signerade Gudrun Schyman. Det här gjorde mig irriterad, men inte tillräckligt för att få mig att skriva ett blogginlägg, det som fick bägaren att rinna över var när hela svenska folkets solariebruna mysgubbe Ernst Kirchsteiger lovprisade sin hustru. Ja, ja, ja, din hustru är säkert skitbra, men jag bryr mig inte. Och ja, jag kan låta bli att kolla, men det gör ingen stor inverkan på det som egentligen stör mig - och det efterfrågan efter skitprogram. Blä, tv tycker jag inte om just nu. Tur att det är Championos League på tv.

Tv-hatande och (om möjligt) är mer gnälligt
Robert

Kommentarer
Postat av: charlieeeee huh?

Jag gillar att jag inte riktigt fattar vad du skriver :)

2009-04-07 @ 22:11:59
URL: http://jowsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0