Renässans

Som rubriken kanske antyder en smula om, så är detta det levande beviset på min bloggs återfödelse. Likt Jesus återfödelse eller en katts nio liv - den lever.

Denna internetskrift har sedan länge framkallat debatt, ilska och ren och skär avsky och när vi ändå har halkat in förlegade företeelser så kommer jag, återigen, osökt att tänka på denna melodifestival. Var finner man kraften att år efter år kunna motivera sig till något så vämjeligt som vår årligt återkommande schlagertävlling, som därtill i varje upplaga lyckas överträffa sig själv i tragikomik.

Det torde vara ganska exakt ett år sedan jag senast skrev om "mello" och det är inte mycket mer som har hänt sedan dess. Då röstade vi, helt i vanlig ordning, fram en låt som var komplett usel, för att sedan haussa densamma. Ironiskt nog slutar det i moll, då det faktiskt går upp för oss att den låt vi röstat fram faktiskt är världens sämsta musikstycke. Snälla, svenska folket: Om det nu, i kontrast till allt rimligt folkvett, finns ett ömmande behov för en melodifestival, se då till att rösta på något annat än avdankade idolartister.

Hade melodifestivalen varit uppsåtligt försök till självironi hade jag inte ens bemödat mig att säga något. Det som däremot får mig att göra det är när den svenska, så kallade, "kultureliten" höjer denna gudsförgätna melodifestival till skyarna med pampiga arrangemang och superlativ. Det är inte då vi bör, utan då vi normala människor måste sätta ner foten och kräva att primetime på tv ägnas till något annat. Ge oss i alla fall lite nytt blod.

Som så många gånger förr blir det ett bittert och sarkastiskt inlägg från den obotlige cynikern. Jag har inga som helst planer på att igen fatta tangentbordet. Jag antar att det kommer bli när lusten ramlar på mig igen, vilket kan dröja.

Vänliga hälsningar å det grövsta.
Herr Gladh

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha, Jag älskart! xD Så klockrent :D Robert du borde fan forsätta med sånt här skit! Det är helt galet kul att läsa ! ( Dock blir jag snurrig i huvudet av alla ord, men det är hela sammanhanget som gör det så speciellt) ! :D

2010-02-25 @ 23:17:56
Postat av: mattias

mitt namn kommer aldrig med när jag kommenterar -.-

2010-02-25 @ 23:18:27
Postat av: Svärmor

Välkommen tillbaka! Jag håller med fg talare, lite snurrig i huvet blir man men det är jäkligt bra skrivet. Du har ju inget att göra om dagarna, skriv här istället, det förgyller vardagen för oss vanliga dödliga. Vi håller tummarna att du fortsätter :-D

Kram på dig

2010-03-26 @ 10:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0