Passiv aggressivitet

Nu ska jag skriva ett blogg-inlägg. Det har jag inte gjort sen gymnasietiden. Än så länge verkar det gå bra. Så länge jag skriver något som saknar substans. Som vanligt så lever grannarna rövare här ovanför mig. För dem verkar det tydligen vara brukligt att springa kors och tvärs över lägenheten tolv timmar per dygn. Det är inte ens en överdrift utan till och med en underdrift i vissa fall. Jag hade då aldrig orkat traversera de 30 (40?) kvadratmeter de förfogar över i den otroliga omfattning de gör. Kanske jobbar de två-skift? I skrivande stund tycks i alla fall en brottningsmatch äga rum ett par meter ovanför mig. Mitt tränade öra säger mig att det handlar om grekisk-romersk stil, men jag vill lägga in en brasklapp och säga att det också kan vara klassisk. Skönt att gardera sig.

Man kan ju tycka att jag borde ha fått uppleva min beskärda del av passiv aggressivitet eftersom jag i effektiv tid i runda slängar spenderar 10-15 timmar veckovis i tvättstugor runtom centrala Örebro. Tyvärr så tycks ju detta fenomen drabba mig också, för jag har varken varit uppe och bett dem dämpa sig eller ringt hyresvärden (vilket nog skulle vara fruktlöst försök då de endast går bersärk dagtid). Jag får väl ta mig i kragen och krossa myten om att en svensk tiger. När jag ändå är igång kanske jag ska gå några ronder mot den svenska avundsjukan också.

Det var något mer jag tänkt skriva här också, men minnet svek. Det får vackert vänta till nästa gång.


Kommentarer
Postat av: Svärmor

Skönt att få skriva av sig ilskan över grannarna....;-))



Kram på dig

2011-10-17 @ 20:37:59
Postat av: Anonym

Vatten smakar ingenting. Om det inte är smaksatt.

2011-10-18 @ 02:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0